Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ KORZYSTANIA Z PLIKÓW COOKIES

na portalu www.sklep-pharmaselect.pl

obowiązująca od dnia 27.03.2025 r.

1. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych Użytkowników Portalu www.sklep-pharmaselect.pl jest Sklep-Pharmaselect spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu przy ul. Sienkiewicza 22/209A, 60-818 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0001141204, o kapitale zakładowym w wysokości 50 000,00 zł; NIP: 7812080398; REGON: 540327190.     

Kontakt z Administratorem we wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych i ich ochroną jest możliwy za pomocą adresu e-mail: dane-osobowe@sklep-pharmaselect.pl lub korespondencyjnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej.                                        

 

2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejsza polityka prywatności i korzystania z plików cookies w Portalu www.sklep-pharmaselect.pl zawiera zasady przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Portalu plików cookies oraz narzędzi analitycznych.

2. Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej Polityce prywatności należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Portalu dostępnym na stronie sklep-pharmaselect.pl.

3. Dane osobowe w Portalu przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”.

4. Korzystanie z usług na Portalu, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Portalu Użytkownika jest dobrowolne, lecz konieczne do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usługi elektronicznej. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli Użytkownik, którego dane dotyczą, chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązany do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest na stronie Portalu oraz w Regulaminie.

 

 3. CELE ORAZ PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

 

CEL PRZETWARZANIA

 

RODZAJ (KATEGORIA)

PRZETWARZANYCH DANYCH

 

PODSTAWA PRAWNA

PRZETWARZANIA

Obsługa zamówień, obsługa konta Użytkownika

Dane identyfikacyjne oraz kontaktowe Użytkownika/ Konsumenta/ Kupującego      (adres e-mail i inne dane konieczne do realizacji zamówienia).
Szczegóły i historia realizacji Zamówienia.

Umowa zawarta z Użytkownikiem Portalu - art. 6 ust. 1 lit. b) RODO

Obsługa zapytań, kontakt z Użytkownikiem

Dane identyfikacyjne Użytkownika/ Konsumenta/ Kupującego i inne, udostępnione w formularzu kontaktowym lub w innej korespondencji.
Historia korespondencji.

Prawnie uzasadniony interes Administratora  do zapewnienia komunikacji z osobami, które przesyłają zapytanie /korespondencję - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

Obsługa reklamacji i inna obsługa posprzedażowa np. w przypadku odstąpienia od umowy)

Dane identyfikacyjne i kontaktowe Użytkownika/ Konsumenta/ Kupującego. Szczegóły  i historia realizacji zamówienia.

Historia korespondencji.

Prawnie uzasadniony interes Administratora do obsługi reklamacji oraz realizowania procedury odstąpień od umowy - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

Księgowość, cele podatkowe

Dane identyfikacyjne i kontaktowe Użytkownika/ Konsumenta/ Kupującego.
Szczegóły faktur i innych dokumentów zakupowych.

Realizacja obowiązków podatkowych wynikających z przepisów prawa - art. 6 ust. 1 lit. c) RODO

Newsletter

Adres e-mail.
Dane statystyczne związane z wysyłanymi wiadomościami, w tym historia otwieralności.

Prawnie uzasadniony interes Administratora wynikający ze zgody marketingowej udzielonej przez Użytkownika- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

Cele marketingowe

Dane o historii przeglądania treści Portalu i historii zakupów

Prawnie uzasadniony interes Administratora do prowadzenia marketingu własnych produktów i usług, działania marketingowe związane z wykorzystaniem plików cookies i/lub komunikacja marketingowa kierowana bezpośrednio do Użytkownika wymagają uprzedniej jego zgody- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

Archiwum

Wszystkie dane wymienione w niniejszej tabeli, wpływające od Użytkowników/ Konsumentów/ Kupujących.

Prawnie uzasadniony interes Administratora do zabezpieczenia danych na potrzeby ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń oraz na potrzeby wykazania przestrzegania obowiązków wynikających z RODO - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

 

4. CZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe przetwarzane będą przez okres:
•    w przypadku realizacji Umowy sprzedaży i Umowy o świadczenie usług elektronicznych – przez okres trwania umowy, a po tym okresie, do czasu przedawnienia wzajemnych roszczeń wynikających z umowy;
•    w przypadku kontaktu w sprawie wykonania umowy, rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony praw w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń – przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa lub do czasu przedawnienia roszczeń;
•    w przypadku prowadzenia ewidencji i dokumentacji księgowo-rachunkowej – przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa;
•    w przypadku wysyłki Newslettera – przez okres trwania udzielonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, do czasu wycofania tej zgody lub do czasu zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych przez Użytkowników.


5. UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH (ODBIORCY DANYCH)

1. Dla prawidłowego działania Portalu, w tym dla realizacji zawieranych umów konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania czy firma kurierska). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO  i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.

2. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w Polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców - Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania. Przykładowo, jeżeli Klient korzysta z odbioru osobistego, to jego dane nie będą przekazywane przewoźnikowi współpracującemu z Administratorem.

3. Dane osobowe Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:

  • przewoźnicy/spedytorzy/brokerzy kurierscy - w przypadku Klienta, który korzysta ze sposobu dostawy Produktu do paczkomatu, do punktu odbioru lub przesyłką kurierską na adres wskazany przez Klienta, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi, spedytorowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do zrealizowania dostawy Produktu Klientowi,
  • podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - w przypadku Klienta, który korzysta w Portalu ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności na zlecenie Administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności realizowanej przez Klienta
  • dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Portalu i świadczonych za jego pośrednictwem Usług elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką prywatności,
  • dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (np. biuro księgowe, kancelaria prawna) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą Polityką Prywatności.

Dane osobowe Usługobiorców i Klientów Sklepu Internetowego mogą być przekazywane podmiotom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, w szczególności niektórym podwykonawcom dostawców systemów informatycznych, tj. odbiorców znajdujących się w państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, co do których Komisja Europejska nie stwierdziła odpowiedniego stopnia ochrony danych osobowych.  W sytuacji, gdy takie przekazanie okaże się niezbędne (np. na żądanie osoby, której dane dotyczą) Administrator zastosuje wszelkie dostępne prawnie środki ochrony (np. przewidziane w art. 46 RODO) w celu zabezpieczenia takiego przekazania danych. Należy mieć jednak na względzie, że przetwarzanie danych osobowych w serwisach, na których mamy publiczne profile ma międzynarodowy charakter. Przekazywanie danych do państw spoza EOG przez poszczególne serwisy odbywa się z zastosowaniem standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską lub decyzji Komisji Europejskiej stwierdzających odpowiedni stopień ochrony danych w odniesieniu do określonych krajów zgodnie z zasadami określonymi przez te serwisy w ich Politykach prywatności.

 

6. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ


Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo:
•    dostępu do swoich danych osobowych oraz uzyskania informacji na ich temat (art. 15 RODO);
•    sprostowania (poprawienia) danych osobowych (art. 16 RODO);
•    usunięcia danych osobowych – „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 RODO); 
•    ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO);
•    przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO);
•    wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO), gdy ich przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
•    cofnięcia zgody (jeśli zgoda stanowi podstawę prawną przetwarzania danych) – wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem;
•    wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem danych osobowych do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba, której dane osobowe dotyczą stwierdzi, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych. Szczegółowe informacje dotyczące prawa skargi, dostępne są na stronie internetowej: https://uodo.gov.pl/pl/83/155.

7. PLIKI COOKIES

 1. Pliki cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę internetową (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona - w zależności z jakiego urządzenia korzysta Użytkownik Portalu).

Niektóre cookies są niezbędne do działania naszego Portalu i nie można ich wyłączyć.
W pozostałych przypadkach przy pierwszym wejściu na nasz Portal prosimy o wyrażenie zgody na instalację cookies. Nie używamy plików cookies reklamowych ani analitycznych (ani żadnych innych niż niezbędne) bez zgody Użytkownika.

2.Rodzaje plików cookies:

  • pliki cookies sesji: są to tymczasowe pliki cookies pozostające w magazynie przeglądarki Użytkownika do momentu opuszczenia strony. Zapewniają one identyfikację przeglądarki  i komputera Użytkownika podczas przechodzenia pomiędzy poszczególnymi podstronami Portalu. Takie pliki cookies są konieczne dla poprawnego działania niektórych mechanizmów Portalu. Zablokowanie cookies (ciasteczek) sesji może spowodować, że nie będą Państwo stanie korzystać z całej funkcjonalności Portalu.
  • pliki cookies trwałe: są wykorzystywane w celu zapamiętania wcześniejszych wizyt i akcji wykonanych przez Użytkownika w Portalu (np. spersonalizowanie nawigacji, zapamiętanie wybranych przez użytkownika preferencji, itp.). Pliki cookies tego rodzaju pozostają w magazynie przeglądarki Użytkownika również po opuszczeniu strony internetowej. Maksymalny okres przechowywania cookies jest definiowany przez Portal zależnie od przeznaczenia, okres ten może być skrócony za pośrednictwem ustawień Państwa przeglądarki internetowej. Pliki cookies trwałe (do momentu ich usunięcia lub wygaśnięcia) pozwalają na przekazanie zapisanych informacji do serwera przy każdych odwiedzinach Portalu.
  • pliki cookies podmiotów zewnętrznych: w niektórych przypadkach, mogą zostać wykorzystane usługi zewnętrznych Wydawców (np. w celu obsługi reklam, optymalizacji komunikacji, obsługi statystyk oglądalności). Zewnętrzni wydawcy korzystają w ten sam sposób z plików cookies, aby zwiększyć skuteczność mierzenia oglądalności, skuteczność reklam.

Dostawca oprogramowania, dzięki któremu funkcjonuje nasz Portal - tj. właściciel platformy shoper.pl - umieszcza pliki cookies na naszej stronie w celu zbierania zbiorczych informacji o tym, jak klienci korzystają ze sklepów internetowych (otwierane podstrony i czas przebywania na nich, wyświetlane produkty, kliknięcia na stronie Portalu, informacje analityczne dotyczące zakupów, np. współczynniki konwersji).

Dane te są wykorzystywane do tworzenia zbiorczych raportów dla właścicieli e-sklepów, zawierających ogólne (bez danych osobowych) informacje m.in. o tym, jakie produkty interesują klientów danego sklepu, w jakim okresie roku następuje wzmożony ruch lub sprzedaż w sklepach itp. Dzięki temu sprzedawcy (w tym my) mogą ulepszać swoje sklepy i optymalizować procesy sprzedaży. Pełną informację na ten temat możesz przeczytać w Polityce cookies dla osób odwiedzających sklepy Shoper.

  1. Pliki cookies są wykorzystywane w Portalu za zgodą Użytkownika. Zgoda może zostać wyrażona poprzez odpowiednią konfigurację ustawień oprogramowania zainstalowanego w urządzeniu wykorzystywanym przez Użytkownika, w szczególności przeglądarki internetowej, której Użytkownik używa do przeglądania Portalu. Użytkownik może w dowolnym momencie cofnąć lub zmienić zakres wyrażonej wcześniej zgody na wykorzystywanie w Portalu plików cookies oraz zdecydować o ich usunięciu poprzez wprowadzenie określonych zmian w konfiguracji przeglądarki. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Portalu w następujących celach:
      1. identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Portalu i pokazywania, że są zalogowani,
      2. zapamiętywania Produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia,
      3. zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania do Portalu,
      4. dostosowywania treści na Portalu do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania z Portalu,
      5. prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania    z Portalu.
  1. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Portalu (przykładowo niemożliwym może okazać się przejście ścieżki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na niezapamiętywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków składania Zamówienia).
  2. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików cookies przez nasz Portal – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookies.
  3. Jeżeli uważają Państwo, że obecność plików cookies narusza Państwa prywatność, możecie w każdej chwili zablokować ich otrzymywanie oraz usunąć cookies już zgromadzone w magazynie przeglądarki. Zmiany można dokonać dla konkretnej witryny albo ogólnie dla wszystkich połączeń z Państwa przeglądarki.
  4. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej.